Poskytuje človekovi s PAS stratégiu na zvládnutie úlohy. Pomáha mu pochopiť, čo sa od neho očakáva a kedy je úloha splnená. Vizuálna štrukturalizácia dáva odpoveď na otázku: „čo mám robiť?“
Patrí tu:
- Vizuálna organizácia úloh – ide o usporiadanie materiálov a priestoru tak, aby sa minimalizovalo rozptýlenie dieťaťa a ujasnili očakávania pre splnenie úlohy. Človek s PAS by mal z organizácie úlohy pochopiť, ako má danú úlohu splniť a to správnym usporiadaním materiálu vľavo a presne definovaným miestom na umiestnenie, vyplnenie, odloženie úlohy.
- Vizuálne inštrukcie – poskytujú žiakovi potrebné informácie ako „poskladať“ jednotlivé časti úlohy dohromady systematickým a zmysluplným spôsobom.
- Vizuálna jasnosť a zrozumiteľnosť – Je dôležitá na pritiahnutie pozornosti žiaka na najdôležitejšie aspekty aktivity/úlohy resp. materiálu. Patrí tu napr. farebné kódovanie, označovanie, zvýrazňovanie, čo má byť vizuálnou podporou na porozumenie, čo sa žiak s PAS má, respektíve nemá urobiť.
ČADILOVÁ, V., Z. ŽAMPACHOVÁ, 2008. Strukturované učení: vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-475-5.