Individuálna organizácia úloh poskytuje žiakovi systematický spôsob, akým pristupuje k práci/úlohe/aktivite, ktorú má vykonať. Táto naučená stratégia buduje samostatnosť a umožňuje žiakovi s autizmom aplikovať a používať tieto zručnosti v iných oblastiach resp. prostredí.
Tak ako sa ľudia s PAS najprv naučia používať svoje individuálne denné (dlhodobé) režimy v triede, doma či na pracovisku, tak podobne i predtým ako budú prenášať svoje zručnosti do reálnych situácií, musia sa naučiť nezávisle a samostatne používať pracovný systém. Ide o systematický spôsob ako zvládnuť zadanú úlohu (Eckenrode, Fennell, Hearsey 2004).
Pri zostavovaní pracovného systému podľa TEACCH si musíme vedieť zodpovedať na tieto štyri otázky:
- Aké úlohy mám urobiť?
- Koľko toho je?
- Ako viem, že som skončil? (že úloha je skončená)
- Čo nasleduje potom?
Zdroje:
ČADILOVÁ, V., Z. ŽAMPACHOVÁ, 2008. Strukturované učení: vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-475-5.
ECKENRODE, L., P. FENNEL and K. HEARSEY, 2004. Tasks Galore For The Real World. Raleigh: Task Galore Publishing INC. ISBN-13: 978-1-934226-01-8